• Home
  • /
  • Football
  • /
  • Two Papers Getting Plenty Of Stick Over Their Front Pages After Hillsborough Verdict

Two Papers Getting Plenty Of Stick Over Their Front Pages After Hillsborough Verdict

Two Papers Getting Plenty Of Stick Over Their Front Pages After Hillsborough Verdict
By PJ Browne

Yesterday afternoon, Everton tweeted calling the Hillsborough Inquest judgement 'the greatest victory in the history of football'.

The decision of the jury to declare the killing of the 96 who died on April 15th, 1989 at Hillsborough as unlawful was two years in the making. The inquest was the longest in British legal history.

It was a story which dominated media in Ireland and Britain throughout Tuesday.

Today, just two newspapers in England - The Sun and The Times - failed to feature a mention of Hillsborough on their front pages. The papers have one particular factor in common - they are owned by Rupert Murdoch.

Of course, The Sun has an infamous history with Hillsborough. Four days after the tragedy, they published an edition with a front page titled 'The Truth'. It carried hugely damaging stories about Liverpool fans which have since been proven as lies.

Both papers have come in for criticism regarding their omission of Hillsborough from their front pages.

Presumably, Tony Barrett, Merseyside football writer for The Times, was also referencing his own paper when he tweeted.

Advertisement

Advertisement

The Hillsborough Inquest did receive a two-page spread inside the paper. They also reiterated an apology for that 1989 front page.

Join The Monday Club Have a tip or something brilliant you wanted to share on? We're looking for loyal Balls readers free-to-join members club where top tipsters can win prizes and Balls merchandise

Processing your request...

You are subscribed now!

Copyright © 2022. All rights reserved. Developed by Square1 and powered by PublisherPlus.com

Advertisement